مزایای کشت محصول سیر

خرید و فروش سیر صادراتی
خرید فروش سیر صادراتی
جشنواره سیر سولان خرید فروش سیر صادراتی خرید فروش سیر صادراتی قیمت سیر همدان ۱۴۰۲ قیمت خرید سیر همدان ۱۴۰۲ فروش سیر همدان قیمت سیر همدان سیر سولان موسیر سولان موسیر همدان سیر ترشی جشنواره سیر سولان همدان جشنواره سیر سولان جشنواره سیر همدان سیر سولان سیر سولان موسیر سولان موسیر همدان سیر صادراتی سولان خرید سیر سولان فروش سیر سولان صادراتی سیر اصل سیر تند سیر مرغوب خرید سیر صادراتی فروش سیر صادراتی خرید و فروش سیر صادراتی

مزایای کشت محصول سیر

مزایای کشت محصول سیر سولان و سیر همدان برای زمین کشاورزی و صادرات. مزایای کشت محصول سیر را میتوان به مواردی همچون كشت جايگزين محصولات با مصرف آب بالا مانند: صيفيجات، سيب زميني ، هندوانه و محصول كم هزينه و زودبازده نسبت به ديگر محصولات مي باشد.همچنین کشت محصول سیر بسيار اشتغال زا بوده و جهت سرت كردن و فرآوري اشتغال خانگي زيادي دارد. مزاياي  كشت اين محصولرا در ریر بیشتر بررسی می کنیم پس با ما همراه باشید. 13 آبان 1402


1- كشت جايگزين محصولات با مصرف آب بالا مانند: صيفيجات، سيب زميني ، هندوانه و … مي باشد. حدودا دو نوبت آب نياز دارد.

2- محصول كم هزينه و زودبازده نسبت به ديگر محصولات مي باشد.

3- بسيار اشتغال زا بوده و جهت سرت كردن و فرآوري اشتغال خانگي زيادي دارد. وامكان ايجاد صنايع تبديلي به وجود مي اورد.

4- بازار مصرف بسيار زيادي دارد  كه هر مقدار توليد گردد فعلا جوابگوي مصرف كارخانجات  ترشي – لبني و غيره داخلي نمي باشد.

5-  يكي از محصولات مقاوم در برابر افات  كشاورزي وحتي علفهاي هرز مي باشد.

6- عدم نياز اين محصول  به سموم شيميايي وكودهاي شيميايي

7-اگر به توليد انبوه برسد صادرات بسيارخوبي دارد.وماندگاري بالاتري نسبت به ديگر محصولات دارد.

8- موسير به موقع و درزماني كه كشاورز نياز به سرمايه ونقدينگي دارد (ارديبهشت) برداشت شده وازفروش سلف وپيش فروش محصولات   ديگر(دلال بازي ) جلوگيري مي كند.

9- كشت  اين محصول كمك خيلي خوبي درجهت رونق بخشيدن به  اقتصاد روستا وكشاورز مي باشد. 

10-  با كشت اين محصول مي توانيم  از تخريب منابع طبيعي جلوگيري كنيم .

شركت درجهت تهيه و تدارك بذر و تسهيلات و مجوزات لازم جهت حمل و نقل و جابجايي محصول موسير ورايزني هايي با ديگر دستگاه ها ازجمله فرمانداري همدان داشته است .

* جشنواره سير سولان باتوجه به اينكه سولان قطب سير كشور مي باشد

سیر تند همدان

قیمت سیر سولان همدان


روش تشخیص سیر همدانی

برای تشخیص این سیر پژوهشگران آزمایش های مختلفی انجام داده اند و متوجه شده اند که این نوع از سیر دارای آلیسین منحصر به فردی است و باعث افزایش خاصیت و طعم آن از انواع دیگر شده است، این ماده معدنی باعث تنظیم دستگاه گوارشی می شود و در رفع عفونت های ناحیه گوارشی بسیار کمک کننده است، این سیر طعم و عطر دو برابری دارد و فایده آن نیز بیشتر است، پس بهترین راه برای تشخیص بو و طعم آن است زیرا شکل آن فرق چندانی با سیرها دیگر ندارد.

سیر همدانی بهتر است یا شمالی؟

طبق تحقیقاتی که روی مواد معدنی سیرها صورت گرفته است گفته می شود که سیر همدانی مواد معدنی بیشتری دارد و از تمام انواع سیر در دنیا بهتر است، این سیر آنتی اکسیدان بالایی دارد و مصرف آن از پیری زودرس جلوگیری می کند و باعث از بین رفتن چین و چروک ها می شود.

عوامل تاثیر گذار در تفاوت سیرها:

آب و هوا
خاک
استفاده از مواد شیمیایی

اهمیت محیط رشد سیر

محیط رشد سیر و درواقع خاک و آب و هوا مهم ترین عامل در تفاوت سیر به حساب می آید که البته نوع ارگانیک آن مدنظر ماست، سیری که در مناطق کویری با آب و هوای گرم و خشک یا نیمه خشک مانند تهران یا همدان می روید عطر و طعم تندتری دارد که نسبت به سیر در مناطق شمالی تندی آن بیشتر است، البته گفته می شود که هر چه بوی سیر بیشتر باشد خواص آن نیز بیشتر است.

فواید سیر همدانی

این سیر که تاثیر زیادی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد می تواند از شما در برابر ابتلا به بیماری های سخت مانند سرطان جلوگیری کند، برای پوست و مو بسیار مفید است و فشارخون و قند خون را کنترل می کند، علاوه بر این می توانید از آن در رفع مشکلات گوارشی بهره ببرید، میکروب ها و باکتری ها را از بین ببرید و به کاهش مشکلات حافظه در خود کمک کنید، در ادامه به بررسی بهتر فواید این گیاه می پردازیم.

تقویت سیستم ایمنی بدن

یکی از بهترین راهکارها برای تقویت سیستم ایمنی بدن مصرف سیر همدانی است، طبق تحقیقاتی که صورت گرفته مصرف این سیر در افرادی که به مدت ۳ تا ۴ ماه به طور مداوم آن را مصرف کرده اند باعث شده تا کمتر دچار سرماخوردگی شوند، پس می توانید برای بهبود ایمنی بدن خود و دچار بیمار نشدن خود روزی یک حبه سیر مصرف کنید.

کاهش فشارخون در بدن

سیری که در همدان می روید می تواند باعث کاهش فشار خون شود، البته تمامی سیرها این ویژگی را دارند،افرادی که از افت فشارخون رنج می برند بهتر است توجه کنند که ممکن است با مصرف سیر دچار افت شدید فشارخون شوند و حتما باید با یک مصلح آن را مصرف کنند، افرادی که فشارخون بالایی دارند نیز در مصرف باید مراقب تداخل دارویی با قرص های فشارخون باشند.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:


Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/sulanir/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 399

0 دیدگاه در “مزایای کشت محصول سیر”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *