قطب سیر در همدان

سولان-همدان-کجاست

قطب سیر در همدان

قطب سیر در همدان و سولان مرکز کاشت و برداشت بهترین سیر تند و مرغوب ترین سیر صادراتی و کارخانه ترشی سازی و خانگی و سیر خشک شده و موسیر خشک شده و سیر سورت شده در سبد در مرکز قطب سیر در همدان و سولان همدان. قطب سیر در همدان و سولان مریانج امازاده کوه مرکز خرید سیر همدان بهترین سیر صادراتی و سورت شده و سیر خشک و سیر مرتب صادراتی و سیر تورشی موسیر و سیر برای کاشت و مرغوب. 13 آبان 1402

همدان-ایرنا- معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری همدان گفت: استان همدان با چهار هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی زیر کشت سیر رتبه نخست تولید سیر خشک را در کشور به خود اختصاص داده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی فرمانداری همدان، اسدالله ربانی مهر در جلسه هماهنگی ثبت جهانی سیر اظهار داشت: همدان در تولید محصول سیر و موسیر دارای جایگاه ممتاز و برجسته ای است و سیر تولیدی همدان با توجه به استانداردهای جهانی یک برند و نشان خاص دارد.

وی با اشاره به اهمیت ثبت جهانی سیر همدان ادامه داد: جهانی شدن سیر آرزوی دیرینه کشاورزان همدانی است و در برندسازی، توسعه و تحول صادرات این محصول کشاورزی در شهر همدان نقش چشمگیری ایفا می کند.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری همدان تاکید کرد:
ادارات جهاد کشاورزی و صمت با همکاری اتحادیه تعاونی سیر و موسیر نسبت به پیگیری ثبت جهانی سیر در سال 1402 اقدام کنند.

ربانی مهر ادامه داد: ثبت جهانی سیر همدان کمک بزرگی به حل مشکلات فعلی سیرکاران از کشت و برداشت استاندارد، صادرات، بسته بندی و توسعه این محصول دارد و از همه مهمتر کمک بزرگی به اشتغالزایی و توسعه کشاورزی در این منطقه است.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری همدان با بیان اینکه سیر تولیدی در همدان به‌عنوان یک برند خاص در سال 1396 به ثبت ملی رسید افزود: پیگیری برای ثبت جهانی آن نیز در دستور کار قرار دارد.

قطب سیر در همدان سولان

قطب سیر در همدان سولان

وی اظهار داشت:

بیشترین محصول سیر همدان در 12روستای منطقه از جمله روستاهای مسیر امام‌زاده کوه، روستای سولان، انصار الامام، یکن آباد و همچنین شهر مریانج تولید و به بازار عرضه میشود.


بیشترین میزان سیر این استان در شهرستان همدان کشت می شود و حدود هزار و دویست 1200هکتار از اراضی این شهرستان به کشت این محصول اختصاص دارد، برهمین اساس و به دلیل پیشتازی تولید سیر در این خطه حاصلخیز، همدان «قطب تولید سیر کشور» لقب گرفته است.

سومین جشنواره سیر روستای سولان سال 1398برگزار شد که در چند سال اخیر و به دلیل شیوع ویروس کرونا این جشنواره برگزار نشده است.

چهارمین جشنواره سیر و موسیر به مدت 2 رو تیرماه امسال در روستای سولان برگزار شد.

گفتنی است، سیر تولیدی در کشور در 2 سال گذشته 133هزار تن بوده که 51هزار تن از آن یعنی 40 الی 50 درصد تولید کشور به استان اختصاص دارد.

سال زارعی گذشته 42هزار تن سیر خشک در چهار هزار هکتار سطح زیر کشت در استان تولید شده است و 8300 – هشت هزار و ۳۰۰ تن نیز سیرتر برای مصرف تازه خوری تولید شده است.

شرکت تعاونری روستای سولان
sulan.ir

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:


Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/sulanir/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 399

یک دیدگاه در “قطب سیر در همدان”

  1. مرکز خربد سیر و موسیر سولان و قطب سیر همدان و قطب سیر سولان همدان

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *